Vet du hvor bedriften er i dag og hvordan dere skal komme til målet? Det er avgjørende for å nå målene dere har satt som bedrift. Dersom du ikke vet hvor du er, er det nemlig veldig vanskelig å navigere deg videre i terrenget. Betalt og organisk SEO, sosiale medier, e-postmarkedsføring, innholdsproduksjon, nyhetsbrev, digital og analog annonsering…
Det er stadig flere kanaler som krever tilstedeværelse, og det kan være vanskelig å vite hvilke som er mest hensiktsmessig for å nå din målgruppe.
Da er det viktig å ha staket ut kursen for året, hvilke markedstiltak som bør gjøres - og når det er mest hensiktsmessig å utføre disse.
I en strategi workshop hjelper vi deg med å utarbeide en markedsstrategi med tiltak for å nå dine mål.
I en strategi workshop ser vi analytisk på:
- Hvor er dere i dag? Analyse og status.
- Hva er bedriftens mål? Definere eller konkretisere.
- Hvordan skal dere gjennom strategiske markedstiltak oppnå deres mål? Få konkrete verktøy.
I løpet av workshopen vil vi blant annet se på målgrupper, innhold, budskap, konkurrentanalyse og kanalvalg, for å kunne stake ut kursen fremover. Basert på dette vil vi komme frem til konkrete markedstiltak, som skal bidra til at dere som bedrift når deres overordnede mål.
Denne strategi workshopen er for deg som:
- vil skille deg ut i mengden.
- vil få flere henvendelser.
- vil skape en merkevare folk husker.
- trenger å konkretisere veien til målet.
En strategi workshop varer i ca 4 timer, og foregår i våre lokaler dersom ikke annet er avtalt. Vi anbefaler at dere stiller med 2 personer, fortrinnsvis daglig leder og markedsansvarlig.
7-10 dager etter workshopen får dere et dokument med konkrete og strategiske markedstiltak.