I en digital hverdag har du kanskje tenkt at bruk av brosjyrer er utdatert? Realiteten er at en brosjyre fortsatt er en viktig del av veldig mange bedrifters hverdag. Her er de viktigste årsakene.
En brosjyre er perfekt å dele ut i kundemøter, på stands og andre steder hvor bedriften kommer i kontakt med mulige nye, og eksisterende kunder. Brosjyren sammenfatter det viktigste du ønsker å formidle og kan enkelt deles ut der og da. Brosjyrer kan også plasseres ut andre steder hvor målgruppen ferdes eller distribueres over store områder.
Etter at noen har fått med seg brosjyren hjem, er det god sjanse for at den blir liggende godt synlig. Mottakeren vil dermed bli eksponert for brosjyren også etter at de kommer hjem eller på kontoret. Legg bevisst inn logoen din gjennom hele brosjyren! Da er det godt mulig at folk vet hvem det er snakk om neste gang de ser logoen din. Dette er veldig lurt, spesielt hvis mottakeren aldri har hørt om deg. Forskning viser nemlig at det tar mellom fem og sju «visninger» før folk kjenner igjen en merkevare. En brosjyre kan derfor sørge for minst to, men gjerne tre eller flere visninger alene, altså langt mer enn en avis- eller digital annonse.
Brosjyren er med andre ord med på å forsterke folks bevissthet rundt deg og det du leverer eller selger.
En profesjonell brosjyre er designet på en måte som appellerer til målgruppen. Da er det gode sjanser for at brosjyren fanger interessen deres og at du blir oppfattet slik du ønsker. Med riktig design, bildebruk, kvalitetspapir og så videre, er det gode sjanser for at du oppnår nettopp dette.
Med riktig design og bevissthet rundt brosjyren som en varig trykksak, er det ingen form for vedlikehold av en brosjyre. Når den først er produsert, trenger den ikke å koste deg noe mer enn det du betalte for selve produksjonen. Du kan selvsagt velge å distribuere per post, men ofte deles de ut på steder uten videre distribusjonskostnad.
I likhet med visittkort, flyer, katalog og andre trykksaker, kan en informativ brosjyre også gjøre ting enklere for kunden. Dette gjelder både med tanke på informasjon om varer eller tjenester, bedriftens historie eller annen relevant informasjon. Samtidig som de får relevant informasjon, gjør du dem den tjenesten at de slipper å skrive ned kontaktinformasjonen din.
Ønsker du å høre mer om hvordan en brosjyre kan hjelpe din bedrift med å skape oppmerksomhet hos riktig målgruppe? Drift reklame & design har lang erfaring med å produsere profesjonelle brosjyrer, flyere, kataloger og andre trykksaker.
Sammen med deg kan vi finne skreddersydde løsninger for deg og din bedrift. Kontakt oss i dag!